Wynik wyszukiwania
Zapytanie: WLAŹLAK GRZEGORZ
Liczba odnalezionych rekordów: 13



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Przesłanie wyników do modułu analizy | excel | Nowe wyszukiwanie
1/13
Nr opisu: 0000134985   
Academic teachers' self-evaluation of English language competences and teaching methodology.
[Aut.]: Beata Pituła, Grzegorz Wlaźlak.
-New Educ. Rev. 2020 vol. 59 no. 1, 35-46, bibliogr. 13 poz.. Punktacja MNiSW 20.000

nauczyciel akademicki ; samoocena ; kompetencje nauczycielskie ; kompetencje językowe

academic teacher ; self-assessment ; teaching competence ; language competence

2/13
Nr opisu: 0000136153
Analiza i nabywanie złożonego słownictwa specjalistycznego: socjo- i psycholingwistyczne elementy procesu słowotwórczego.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
W: Tradycyjne podejście i nowe perspektywy w nauczaniu języków obcych. Aspekty, metody, realizacje. Praca zbiorowa. Pod red. Ewy Bieńkowskiej-Kajko, Ewy Mężyk, Bożeny Stefanowicz. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2020, s. 141-156, bibliogr. 39 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 834). Punktacja MNiSW 20.000

nauka języka obcego ; język obcy ; słownictwo specjalistyczne

foreign language study ; foreign language ; specialized vocabulary

3/13
Nr opisu: 0000138352
Implikacje pandemii dla nauczycielskich kompetencji.
[Aut.]: Beata Pituła, Grzegorz Wlaźlak.
W: Wyzwania XXI wieku dla edukacji szkolnej. Red. nauk. Jolanta Szada-Borzyszkowska, Marianna Styczyńska. Siedlce : Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego, 2020, s. 39-48, bibliogr. 14 poz.

nauczyciel ; kompetencje zawodowe ; pandemia

teacher ; professional competences ; pandemic

4/13
Nr opisu: 0000138148
Język jako logiczno-formalny produkt abstrakcji umysłu: miejsce teorii Noama Chomsky'ego we współczesnej nauce i języku.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
W: Lingwistyka interdyscyplinarnie. Konteksty językowe, tłumaczeniowe i literackie. Red. Łukasz Kumięga, Przemysław E. Gębal. Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2020, s. 15-28

5/13
Nr opisu: 0000137062
Neoclassical formations and Latinate affixation in the 18th-century English.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2020, 322 s., bibliogr. 234 poz.. Punktacja MNiSW 80.000

język angielski ; słowotwórstwo ; 18 wiek

English ; word-formation ; 18th century

6/13
Nr opisu: 0000134846   
The role of mental lexicon in vocabulary analysis: pedagogical implications of vocabulary segmentation in a case study.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
-Acta Philol. 2019 t. 55, s. 77-88, bibliogr. 21 poz.. Punktacja MNiSW 5.000

leksykon mentalny ; słownik ; segmentacja ; złożone słowa ; zamartwica

mental lexicon ; vocabulary ; segmentation ; complex words ; affixation

7/13
Nr opisu: 0000122949
Analiza stylistyczna listów jako formy wyrażania zażyłości w języku angielskim w XVIII w..
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
W: Oblicza przyjaźni w języku, kulturze i literaturze. Praca zbiorowa. Pod red. Aliny Jackiewicz i Marzeny Będkowskiej-Obłąk. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2018, s. 83-95, bibliogr. 5 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 696). Punktacja MNiSW 20.000

zażyłość ; list ; analiza stylistyczna ; język angielski ; XVIII wiek

intimacy ; letter ; stylistic analysis ; English ; 18th century

8/13
Nr opisu: 0000121691   
Lexicalization and institutionalization of neoclassical forms with -ity and -ness in 18th-century English dictionaries.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
-Ann. Univ. Paedagog. Crac., Stud. Ang. 2017 vol. 7 fol. 226, s. 162-174, bibliogr. 40 poz.. Punktacja MNiSW 3.000

leksykalizacja ; instytucjonalizacja ; sufiksy ; słownik ; 18 wiek

lexicalization ; institutionalization ; suffix ; dictionary ; 18th century

9/13
Nr opisu: 0000117653
Negatywny, przeciwny, przeczący czy kontrastujący, czyli o taksonomii i produktywności współczesnych afiksów w języku angielskim.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
W: Światło-cień. Językowy wymiar kontrastu. Pod red. Marzeny Będkowskiej-Obłąk, Aliny Jackiewicz. Kraków : Wydaw. LIBRON - Filip Lohner, 2017, s. 41-55, bibliogr. 17 poz.. Punktacja MNiSW 20.000

10/13
Nr opisu: 0000121919
Pomiędzy kreatywnością a produktywnością morfologiczną : rola analogii w języku.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
W: Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej. Pod red. Katarzyny Burskiej, Rafała Zarębskiego. Łódź : Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 2017, s. 11-22, bibliogr. 17 poz.. Punktacja MNiSW 20.000

11/13
Nr opisu: 0000113409
Brythonic as a dead language: a case study.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
-Zesz. Nauk.-Dydak. NKJO Zabrze 2016 nr 11, s. 29-41, bibliogr. 23 poz.

12/13
Nr opisu: 0000112695
"Hard words": dzieła leksykograficzne jako świadectwo oswajania i unikania obcego.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
W: Obce/inne. Pod red.: Aliny Jackiewicz i Agaty Pogorzelskiej-Kliks. Kolegium Języków Obcych Politechniki Śląskiej. Gliwice : Kolegium Języków Obcych Politechniki Śląskiej, 2015, s. 155-175, bibliogr. 17 poz.

leksykografia ; leksykon ; słownik

lexicography ; lexicon ; dictionary

13/13
Nr opisu: 0000115629   
Język naukowy i techniczny doby rewolucji przemysłowej w Anglii i w Polsce - oswajanie obcego; procesy słowotwórcze na przykładzie języka nauki i techniki.
[Aut.]: Grzegorz Wlaźlak.
W: Przestrzenie komunikacji. Technika, język, kultura. Pod red. Ewy Borkowskiej, Agaty Pogorzelskiej-Kliks, Beaty Wojewody. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2015, s. 231-244, bibliogr. 18 poz. (Europejskie Mosty ; 2Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 544)

język techniczny ; język naukowy ; rewolucja przemysłowa

technical language ; scientific language ; industrial revolution

stosując format:
Nowe wyszukiwanie