Wynik wyszukiwania
Zapytanie:
FLANCZEWSKA-WOLNY MARIA
Liczba odnalezionych rekordów:
21
Przejście do opcji zmiany formatu
|
Wyświetlenie wyników w wersji do druku
|
Pobranie pliku do edytora
|
Przesłanie wyników do modułu analizy
|
excel
|
Nowe wyszukiwanie
1/21
Nr opisu:
0000114281
Współczesne problemy zawodu nauczyciela edukacji integracyjnej - indagacje porównawcze wybranych obszarów.
[Aut.]: Barbara
Grzyb
, Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością w procesach diagnozy, edukacji i rehabilitacji
. Praca zbiorowa. T. 1. Pod red. Barbara Grzyb i Sabiny Pawlik. Ruzomberok : VERBUM - vydavatel'stvo Katolickej univerzity v Ruzomberku, 2016
, s. 17-31, bibliogr. 17 poz. (
Specjalne Potrzeby Edukacyjne
; T. 1./23)
nauczyciel
;
edukacja integracyjna
;
kształcenie
;
uczeń niepełnosprawny
teacher
;
integrational education
;
education
;
disabled pupil
2/21
Nr opisu:
0000098053
Budowanie przestrzeni dla rozwoju i samodzielności jako wiodący komponent warsztatu metodycznego w pracy z dorosłymi osobami z glębszą niepełnosprawnością intelektualną.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Projekt Zrobimy to sami...
. W drodze do samostanowienia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Red.: Joanna Kruk-Lasocka, Maria Flanczewska-Wolny, Dariusz Dziuba, Jerzy Wolny. Katowice : Wydaw. STAPIS, 2013
, s. 48-53, bibliogr. 8 poz.
niepełnosprawność umysłowa
;
samodzielność
;
rehabilitacja
;
edukacja
mental disability
;
independence
;
rehabilitation
;
education
3/21
Nr opisu:
0000098061
Projekt Zrobimy to sami.... W drodze do samostanowienia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Red.: Joanna Kruk-Lasocka, Maria Flanczewska-Wolny, Dariusz Dziuba, Jerzy Wolny.
Katowice : Wydaw. STAPIS, 2013, 247 s.
niepełnosprawność umysłowa
;
aktywizacja zawodowa
;
samostanowienie
mental disability
;
professional activation
;
self-determination
4/21
Nr opisu:
0000098060
Propozycje rozwiązań metodycznych w pracy z dorosłymi osobami z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - przykładowe scenariusze zajęć rozwijających kompetencje społeczne i zawodowe.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Projekt Zrobimy to sami...
. W drodze do samostanowienia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Red.: Joanna Kruk-Lasocka, Maria Flanczewska-Wolny, Dariusz Dziuba, Jerzy Wolny. Katowice : Wydaw. STAPIS, 2013
, s. 104-179
integracja społeczno-psychologiczna
;
scenariusz szkolenia
;
organizacja społeczna
;
zakład rehabilitacjii zawodowej
psychological and social integration
;
training scenario
;
social organization
;
vocational rehabilitation facility
5/21
Nr opisu:
0000098549
Poradnik metodyczny do nauczania języka angielskiego i przedsiębiorczości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
, Jacek
Pradela
, Paweł
Wawrzała
, Jerzy
Wolny
.
Oświęcim : Multi Media Partner, 2012, 43 s., bibliogr. 9 poz. + CD-ROM
język angielski
;
przedsiębiorczość
;
nauczanie
;
edukacja
;
osoba niepełnosprawna
English
;
entrepreneurship
;
teaching
;
education
;
disabled person
6/21
Nr opisu:
0000097000
Aniela Korzon i Katarzyna Plutecka. Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Wychowanie - mądrość - kultura
. Problemy współczesnego wychowania w perspektywie sokratejskiej = Education - wisdom - culture. Problems of contemporary education from the socratic perspective. Pod red. Bogusławy Jodłowskiej i Marii Flanczewskiej-Wolny. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2011
, s. 269-271, bibliogr. 3 poz. (
Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach
;
Integracja - Nauczyciel - Wychowanie
; t. 4)
pedagog specjalny
;
osoby niesłyszące
;
edukacja
special education teacher
;
hearing-impaired persons
;
education
7/21
Nr opisu:
0000096995
Słowo wstępne.
[Aut.]: B.
Jodłowska
, Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Wychowanie - mądrość - kultura
. Problemy współczesnego wychowania w perspektywie sokratejskiej = Education - wisdom - culture. Problems of contemporary education from the socratic perspective. Pod red. Bogusławy Jodłowskiej i Marii Flanczewskiej-Wolny. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2011
, s. 11-14 (
Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach
;
Integracja - Nauczyciel - Wychowanie
; t. 4)
pedagogika
;
wychowanie
;
kultura
education
;
upbringing
;
culture
8/21
Nr opisu:
0000097001
Wychowanie - mądrość - kultura. Problemy współczesnego wychowania w perspektywie sokratejskiej = Education - wisdom - culture. Problems of contemporary education from the socratic perspective. Pod red. Bogusławy Jodłowskiej i Marii Flanczewskiej-Wolny.
Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2011
pedagogika
;
kultura
;
osoba niepełnosprawna
;
wychowanie
education
;
culture
;
disabled person
;
upbringing
9/21
Nr opisu:
0000098742
Lokalne inicjatywy społeczne i ich rola w budowaniu przestrzeni dla uczestnictwa w kulturze osób z upośledzeniem umysłowym.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
, Anna
Suchon
.
W:
Specialne vzdelavacie potreby = Specjalne potrzeby edukacyjne
. T. 2, Vybrane aspekty fungovania osob zo zdravotnym postihnutim = Wybrane aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością. Praca zbiorowa. Pod red. Adama Stankowskiego. Katolicka univerzita v Ruzomberku. Pedagogicka fakulta. Ruzomberok : Katolicka univerzita v Ruzomberku. Pedagogicka faculta, 2009
, s. 203-207, bibliogr. 4 poz.
działania kulturalne
;
społeczność lokalna
;
aktywizacja osób niepełnosprawnych
;
Śląski Nieprzetarty Szlak
cultural activities
;
local community
;
activation of disabled persons
;
Śląski Nieprzetarty Szlak
10/21
Nr opisu:
0000097032
Rodzina zastępcza dziecka niepełnosprawnego - życie "z" i "obok".
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
, Anna
Suchon
.
W:
Osoba z niepełnosprawnością : opieka, terapia, wsparcie
. Red. Ditta Baczała, Jacek J. Błeszyński, Marzenna Zaorska. Toruń : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2009
, s. 349-354
11/21
Nr opisu:
0000096985
15 lat Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach - osiągnięcia i perspektywy.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Kompetencje pedagoga w kontekście teorii i praktyki edukacji specjalnej
. Pod red. Piotra Majewicza i Adama Mikruta. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2008
, s. 11-14, bibliogr. 2 poz. (
Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach
;
Integracja - Nauczyciel - Wychowanie
; t. 3)
Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach
;
kształcenie nauczycieli
;
edukacja pedagogiczna
Teacher Training College in Gliwice
;
teacher training
;
education teaching
12/21
Nr opisu:
0000098738
Modele budowania autonomicznego życia osób z upośledzeniem umysłowym na przykładzie wybranych doświadczeń polskich i niemieckich.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
, Jerzy
Wolny
.
W:
Socjopedagogiczne aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych
. Red. Teresa Żółkowska, Marcin Wlazło. Uniwersytet Szczeciński. Zakład Pedagogiki Specjalnej. Szczecin : Zapol, 2008
, s. 405-411, bibliogr. 4 poz. (
Pedagogika Specjalna - Koncepcje i Rzeczywistość
; t. 3 1897-1857)
niepełnosprawność umysłowa
;
samodzielność
;
podejmowanie decyzji
mental disability
;
independence
;
decision making
13/21
Nr opisu:
0000096992
Jakość życia w niepełnosprawności - mity a rzeczytwistość. Pod red. Marii Flanczewskiej-Wolny.
Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007
osoba niepełnosprawna
;
niepełnosprawność
;
pedagogika
;
wychowanie
disabled person
;
disability
;
education
;
upbringing
14/21
Nr opisu:
0000098731
Problemy społecznego odbioru osób z upośledzeniem umysłowym.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Kontakty z ludźmi "Innymi" jako problem wychowania, opieki i resocjalizacji
. Wyd. 2 popr.. Red. Bogumiła Kosek-Nita i Danuta Raś. Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2007
, s. 118-124, bibliogr. 13 poz. (
Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
; nr 88 1644-0552)
osoba niepełnosprawna
;
niepełnosprawność umysłowa
;
społeczeństwo
;
samodzielność
;
akceptacja społeczna
disabled person
;
mental disability
;
society
;
independence
;
social acceptance
15/21
Nr opisu:
0000098743
Metoda projektu w rozwijaniu aktywności upośledzonych umysłowo na przykładzie doświadczeń w realizacji programu Socrates-Comenius.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
, Jerzy
Wolny
.
W:
Pedagogika specjalna - aktualne osiągnięcia i wyzwania
. Red. Teresa Żółkowska. Uniwersytet Szczeciński. Wydział Humanistyczny. Zakład Pedagogiki Specjalnej. Szczecin : Oficyna IN PLUS, 2005
, s. 337-341, bibliogr. 6 poz.
Program Socrates-Commenius
;
aktywizacja osób niepełnosprawnych
;
niepełnosprawność umysłowa
Socrates-Commenius Programme
;
activation of disabled persons
;
mental disability
16/21
Nr opisu:
0000096984
Pedagog specjalny dziś - kilka uwag o kompetencjach.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Idea integracji a wychowanie
. Ku pedagogice integralnej. Pod red. Bogusławy Jodłowskiej. Gliwice : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2004
, s. 153-159, bibliogr. 8 poz. (
Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach
;
Integracja - Nauczyciel - Wychowanie
; t. 1)
pedagog specjalny
;
kompetencje
;
edukacja pedagogiczna
special education teacher
;
competence
;
education teaching
17/21
Nr opisu:
0000096975
Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach - doświadczenia i plany rozwojowe w dziesiątym roku istnienia.
[Aut.]: J.
Wyczesany
, Maria
Flanczewska
.
W:
Dziecko w kręgu wychowania
. Red. Bogusława Jodłowska. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2002
, s. 269-272
Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach
;
kształcenie nauczycieli
;
edukacja pedagogiczna
Teacher Training College in Gliwice
;
teacher training
;
education teaching
18/21
Nr opisu:
0000098616
Wychowanie do integracji jako zadanie w procesie kształcenia nauczycieli i uczniów.
[Aut.]: Maria
Flanczewska
.
W:
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie i szkole
. Red. Elżbieta M. Minczakiewicz. Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2002
, s. 31-36, bibliogr. 8 poz.
edukacja integracyjna
;
wychowanie
;
komunikacja
inclusion education
;
upbringing
;
communication
19/21
Nr opisu:
0000098730
Problemy społecznego odbioru osób z upośledzeniem umysłowym.
[Aut.]: Maria
Flanczewska
.
W:
Kontakty z ludźmi "Innymi" jako problem wychowania, opieki i resocjalizacji
. Pod red. Bogumiły Kosek-Nity i Danuty Raś. Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2000
, s. 116-122, bibliogr. 11 poz. (
Skrypty Uniwersytetu Ślaskiego
; nr 566 0239-6432)
osoba niepełnosprawna
;
niepełnosprawność umysłowa
;
społeczeństwo
;
samodzielność
;
akceptacja społeczna
disabled person
;
mental disability
;
society
;
independence
;
social acceptance
20/21
Nr opisu:
0000097033
Prawne podstawy kształcenia specjalnego w ustawodawstwie polskim.
[Aut.]: A.
Nowak
, Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Interdyscyplinarność w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej
. Red. Maria Chodkowska. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, 1999
, s. 115-122
21/21
Nr opisu:
0000097036
Tendencje zmian w pedagogice specjalnej.
[Aut.]: Maria
Flanczewska-Wolny
.
W:
Resocjalizacja, diagnoza, wychowanie
. Red. Bogumiła Kosek-Nita, Danuta Raś. Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 1999
, s. 52-60, bibliogr. 13 poz. (
Skrypty Uniwersytetu Ślaskiego
; 0239-6432)
stosując format:
standardowy
pełny z etykietami pól
roboczy
redakcja skr.
redakcja peł.
kontrolny
Nowe wyszukiwanie