Nr opisu: | 0000131328 |
Tytuł oryginału: | Assessing the influence of the teaching method on cognitive aspects in the process of mathematical education among blind people. |
Autorzy: | Michał Maćkowski, Piotr Brzoza, K. Rojewska, Dominik Spinczyk. |
¬ródło: | W: Current trends in biomedical engineering and bioimages analysis. Proceedings of the 21st Polish Conference on Biocybernetics and Biomedical Engineering, Zielona Góra, Poland, 25-27 September 2019. Eds.: Józef Korbicz, Roman Maniewski, Krzysztof Patan, Marek Kowal. Cham : Springer, 2020, s. 211-220, bibliogr. 24 poz. |
ISBN: | 978-3-030-29884-5978-3-030-29885-2 |
Seria: | (Advances in Intelligent Systems and Computing ; vol. 1033 2194-5357) |
Punktacja MNiSW: | 20.000 |
Liczba arkuszy wydawniczych: | 0,5 |
Bazy indeksuj±ce publikację: | Springer; Scopus; Web of Science |
DOI: | |
Słowa kluczowe polskie: | poznawczy aspekt uczenia się ; alternatywna prezentacja tre¶ci matematycznych ; alternatywne nauczanie i uczenie się matematyki ; nauka matematyki wspomagana komputerowo |
Słowa kluczowe angielskie: | cognitive aspect of learning ; alternative math presentation ; alternative math teaching and learning ; computer aided math learning |
Typ publikacji: | RK |
Język publikacji: | ENG |
Zasieg terytorialny: | Z |
Afiliacja: | praca afiliowana w P¦l. |
Nr opisu: | 0000137433 |
Tytuł oryginału: | Platform for math learning with audio-tactile graphics for visually impaired students. |
Autorzy: | Michał Maćkowski, Piotr Brzoza, Rafał Meisel, Mateusz Bas, Dominik Spinczyk. |
¬ródło: | W: Future perspectives of AT, eAccessibility and eInclusion. ICCHP open access compendium [online]. Eds. Andrea Petz, Klaus Miesenberger. Linz : Association ICCHP, 2020, s. 75-81, bibliogr. 19 poz. |
ISBN: | 978-3-9504630-2-6 |
Punktacja MNiSW: | 20.000 |
Liczba arkuszy wydawniczych: | 0,5 |
Typ publikacji: | RK |
Język publikacji: | ENG |
Zasieg terytorialny: | Z |
Afiliacja: | praca afiliowana w P¦l. |
Informacje o dostępie open-access: | open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED open-access-licence: OTHER open-access-release-time: AT_PUBLICATION open-access-article-mode: PUBLISHER_WEBSITE |
Dostęp on-line: | |
Nr opisu: | 0000092703 |
Tytuł oryginału: | Intelligent tutoring math platform accessible for visually impaired people. |
Autorzy: | Piotr Brzoza, Michał Maćkowski. |
¬ródło: | W: Computers helping people with special needs. ICCHP 2014, 14th International Conference, Paris, France, July 9-11, 2014. Proceedings. Pt 1. Eds. Klaus Miesenberger [et al.]. Cham : Springer, 2014, s. 519-524, bibliogr. 5 poz. |
ISBN: | 978-3-319-08595-1978-3-319-08596-8 |
Seria: | (Lecture Notes in Computer Science ; vol. 8547 0302-9743) |
Liczba arkuszy wydawniczych: | 0,5 |
Bazy indeksuj±ce publikację: | Scopus; Web of Science |
DOI: | |
Słowa kluczowe polskie: | e-learning ; matematyka ; dostępno¶ć ; osoby z dysfunkcj± wzroku |
Słowa kluczowe angielskie: | e-learning ; mathematics ; accessibility ; visually impaired people |
Typ publikacji: | RK |
Język publikacji: | ENG |
Zasieg terytorialny: | Z |
Afiliacja: | praca afiliowana w P¦l. |