Wynik wyszukiwania
Zapytanie: AIRCRAFT ENGINE
Liczba odnalezionych rekordów: 22



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Przesłanie wyników do modułu analizy | excel | Nowe wyszukiwanie
1/22
Nr opisu: 0000098474
Ocena stanu technicznego obciążonych elementów wirnikowej maszyny przepływowej za pomocą metod wizyjnych.
[Aut.]: Jan Warczek.
W: Diagnostyka maszyn. XLII Ogólnopolskie sympozjum, Wisła, 02-06.03.2015 r. Streszczenia. Red. Łukasz Konieczny. Katowice : Katedra Budowy Pojazdów Samochodowych. Wydział Transportu. Politechnika Śląska, 2015, s. 74

silnik turbinowy ; silnik lotniczy ; badania nieniszczące ; diagnostyka eksploatacyjna ; metody wizyjne

turbine engine ; aircraft engine ; nondestructive testing ; operating diagnostic ; vision methods

2/22
Nr opisu: 0000103667
Podstawy technologii wytwarzania elementów silników lotniczych ze stopów na osnowie TiAl.
[Aut.]: Wojciech Szkliniarz, Agnieszka Szkliniarz.
W: XII Ogólnopolska konferencja naukowa "Tytan i jego stopy - 2015". TYTAN 2015, 11-14 października 2015, Zawiercie. Politechnika Częstochowska. Wydział Budownictwa. [B.m.] : [b.w.], 2015, s. 34

stop na osnowie TiAl ; wytapianie ; odlewanie ; silnik lotniczy ; element konstrukcyjny

TiAl based alloy ; smelting ; casting ; aircraft engine ; structural element

3/22
Nr opisu: 0000091139
Modelowanie numeryczne strat w stopniu turbinowym.
[Aut.]: Sławomir Dykas, D. Machalica, Artur* Szymański.
W: Modelowanie w mechanice. 53. Sympozjon, Ustroń, [22 lutego - 26 lutego] 2014 r. Program. Zeszyt streszczeń. Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej. Oddział Gliwice, Komitet Mechaniki Polskiej Akademii Nauk, Katedra Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej Politechniki Śląskiej. [B.m.] : [b.w.], 2014, s. 57-58

silnik lotniczy ; turbina gazowa ; CFD ; model turbulencji ; współczynnik strat

aircraft engine ; gas turbine ; CFD ; turbulence model ; loss coefficient

4/22
Nr opisu: 0000093597   
Modelowanie numeryczne strat w stopniu turbinowym.
[Aut.]: Sławomir Dykas, D. Machalica, Artur* Szymański.
-Model. Inż. 2014 t. 20 nr 51, s. 15-22, bibliogr. 7 poz.. Punktacja MNiSW 8.000

modelowanie numeryczne ; turbina gazowa ; turbulencja ; CFD ; silnik lotniczy

numerical modelling ; gas turbine ; turbulence ; CFD ; aircraft engine

5/22
Nr opisu: 0000080264   
Kształtowanie struktury i właściwości powłok ochronnych na stalowych łopatkach sprężarek silników lotniczych.
[Aut.]: Bogusław Mendala.
Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2013, 120 s., bibliogr. 116 poz.
(Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 440)
Rozprawa habilitacyjna

powłoka ochronna ; materiał stalowy ; struktura ; silnik lotniczy ; łopatki sprężarek

protective coating ; steel material ; structure ; aircraft engine ; compressor blades

6/22
Nr opisu: 0000068876   
Inhomogeneity of the grain size of aircraft engine turbine polycrystalline blades.
[Aut.]: J. Chmiela, Damian Słota, Stanisław Roskosz.
-Arch. Foundry Eng. 2011 vol. 11 iss. 4, s. 19-24, bibliogr. 14 poz.. Punktacja MNiSW 6.000

łopatka turbiny ; silnik lotniczy ; wielkość ziarna

turbine blade ; aircraft engine ; grain size

7/22
Nr opisu: 0000067953   
Kompleksowa ocena porowatości odlewów precyzyjnych z żarowytrzymałych nadstopów niklu.
[Aut.]: Stanisław Roskosz.
Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2011, 136 s., bibliogr. 110 poz.
(Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 336)
Rozprawa habilitacyjna

nadstop niklu ; porowatość ; odlew precyzyjny ; silnik lotniczy

nickel superalloy ; porosity ; precision casting ; aircraft engine

8/22
Nr opisu: 0000069221   
Problemy degradacji oraz modyfikacji hafnem aluminidkowych powłok ochronnych na elementach turbin silników lotniczych.
[Aut.]: Lucjan Swadźba, Marek** Hetmańczyk, Bogusław Mendala.
-Probl. Ekspl. 2011 nr 4, s. 53-64, bibliogr. 20 poz.. Punktacja MNiSW 5.000

powłoka aluminidkowa ; silnik lotniczy ; łopatka turbiny ; hafn ; degradacja powłoki

aluminide coating ; aircraft engine ; turbine blade ; hafnium

9/22
Nr opisu: 0000068094   
Technologia naprawy uchwytów klapy dużej biernej silnika odrzutowego RD-33.
[Aut.]: Andrzej Klimpel, Agnieszka Rzeźnikiewicz.
-Prz. Spaw. 2011 R. 83 nr 9, s. 43-49, bibliogr. 9 poz.. Punktacja MNiSW 5.000

silnik lotniczy ; napawanie ; uchwyt klapy

aircraft engine ; surfacing ; flap handles

10/22
Nr opisu: 0000062692   
Projektowanie technologii wytwarzania elementów przepływowych silnika lotniczego wspomagane technikami skanowania przestrzennego i szybkiego prototypowania. Rozprawa doktorska.
[Aut.]: Joanna* Gołębiewska-Kurzawska.
Katowice, 2010, 84 k., bibliogr. 74 poz.
Politechnika Śląska. Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii. Promotor: prof. zw. dr hab. inż. Franciszek** Grosman

silnik lotniczy ; skanowanie przestrzenne ; szybkie prototypowanie ; kształtowanie blach ; inżynieria odwrotna ; symulacja numeryczna

aircraft engine ; 3D scanning ; rapid prototyping ; sheet metal forming ; reverse engineering ; numerical simulation

11/22
Nr opisu: 0000058731   
Wykorzystanie technik skanowania przestrzennego i szybkiego prototypowania do projektowania technologii wytwarzania wyrobów tłoczonych do silnika lotniczego ze stopów typu Inconel.
[Aut.]: Joanna* Gołębiewska-Kurzawska, Kazimierz** Mutwil, Monika Hyrcza-Michalska, A. Gawełczyk.
-Hutnik 2010 R. 77 nr 8, s. 381-384, bibliogr. 11 poz.

inżynieria odwrotna ; digitalizacja ; silnik lotniczy ; skanowanie przestrzenne

reverse engineering ; digitalization ; aircraft engine ; 3D scanning

12/22
Nr opisu: 0000069672
Zastosowanie skanowania przestrzennego do odwzorowania zapisu konstrukcji tłoczonego elementu silnika lotniczego.
[Aut.]: Joanna* Gołębiewska-Kurzawska, Monika Hyrcza-Michalska, Szymon* Sikorski, T. Mrugała.
W: Informatyka w technologii metali. KomPlasTech 2010. Materiały XVII konferencji, Białka Tatrzańska, 10-13 stycznia 2010. [Dokument elektroniczny]. [Kraków] : [Wydaw. Naukowe Akapit], 2010, dysk optyczny (CD-ROM) s. 1-8, bibliogr. 7 poz.

skanowanie przestrzenne ; wytłoczka ; silnik lotniczy ; inżynieria odwrotna ; digitalizacja

3D scanning ; drawpiece ; aircraft engine ; reverse engineering ; digitalization

13/22
Nr opisu: 0000056887   
Gas phase aluminizing of TiAl intermetallics.
[Aut.]: Marek* Góral, Grzegorz Moskal, Lucjan Swadźba.
-Intermetallics 2009 vol. 17 iss. 8, s. 669-671, bibliogr. 9 poz.. Impact Factor 2.231

aluminidki tytanu ; utlenianie ; powłoka intermetaliczna ; silnik lotniczy

titanium aluminides ; oxidation ; intermetallic coating ; aircraft engine

14/22
Nr opisu: 0000056488   
Si-modified aluminide coatings deposited on Ti46Al7Nb alloy by slurry method.
[Aut.]: Marek* Góral, Lucjan Swadźba, Grzegorz Moskal, Marek** Hetmańczyk, T. Tetsui.
-Intermetallics 2009 vol. 17 iss. 11, s. 965-967, bibliogr. 12 poz.

aluminidki tytanu ; krzemek tytanu ; utlenianie ; powłoka intermetaliczna ; silnik lotniczy

titanium aluminides ; titanium silicide ; oxidation ; intermetallic coating ; aircraft engine

15/22
Nr opisu: 0000054539   
Trwałość nadstopu niklu ŻS6U z aluminidkową warstwą ochronną w warunkach obciążeń cieplnych i mechanicznych.
[Aut.]: Marek** Cieśla.
Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2009, 148 s., bibliogr. 107 poz.
(Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 234)
Rozprawa habilitacyjna

nadstop niklu ; warstwa aluminidkowa ; powłoka ochronna ; silnik lotniczy ; pełzanie ; zmęczenie ; obciążenie cieplno-mechaniczne

nickel superalloy ; aluminide coating ; protective coating ; aircraft engine ; creep ; fatigue ; thermo-mechanical load

16/22
Nr opisu: 0000093681   
Application of a quantitative materialography methods for an evaluation of a structure repeatability of turbine blades made of MAR M247 nickel-based superalloy.
[Aut.]: Agnieszka Szczotok, Jan Cwajna, Marian** Maliński.
-Inż. Mater. 2008 R. 29 nr 4, s. 362-366, $bibliogr. 9 poz.
Referat wygłoszony na: VIII International Conference on Stereology and Image Analysis in Materials Science. STERMAT 2008, Zakopane, Poland, 2-6 September 2008

materiałografia ilościowa ; nadstop na bazie niklu ; łopatka turbiny ; silnik lotniczy

quantitative materialography ; nickel-base superalloy ; turbine blade ; aircraft engine

17/22
Nr opisu: 0000085172
Modelowanie przepływu w wieńcach maszyn wirnikowych.
[Aut.]: S. Antas, Tadeusz Chmielniak.
-J. Aeronaut. Integra 2008 nr 2, s. 3-24, bibliogr. 103 poz.

modelowanie przepływu ; maszyna wirnikowa ; silnik lotniczy

flow modelling ; rotating machinery ; aircraft engine

18/22
Nr opisu: 0000093698   
Procesy pękania i trwałość stopu niklu ŻS6U z warstwami aluminidkowymi w warunkach przyspieszonego pełzania w temperaturze 950o C.
[Aut.]: Marek** Cieśla.
-Inż. Mater. 2008 R. 29 nr 6, s. 936-944, bibliogr. 26 poz.
Referat wygłoszony na: Inżynieria powierzchni. INPO2008, Wisła-Jawornik, 2-5.XII.2008

stop niklu ŻS6U ; warstwa aluminidkowa ; pękanie ; trwałość ; pełzanie ; silnik lotniczy ; mikrostruktura

ŻS6U nickel alloy ; aluminide coating ; cracking ; durability ; creep ; aircraft engine ; microstructure

19/22
Nr opisu: 0000093847   
Quantitative evaluation of porosity and primary structure in directionally solidified blades made of CMSX-6 nickel alloy.
[Aut.]: Stanisław Roskosz, Janusz Adamiec.
-Inż. Mater. 2008 R. 29 nr 4, s. 371-374, bibliogr. 8 poz.
Referat wygłoszony na: VIII International Conference on Stereology and Image Analysis in Materials Science. STERMAT 2008, Zakopane, Poland, 2-6 September 2008

stop niklu ; silnik lotniczy ; ocena ilościowa ; nadstop na bazie niklu

nickel alloy ; aircraft engine ; quantitative evaluation ; nickel-base superalloy

20/22
Nr opisu: 0000093857   
Relationship between mould's technology and structure of investment cast nickel based superalloys.
[Aut.]: Stanisław Roskosz.
-Inż. Mater. 2008 R. 29 nr 4, s. 375-379, bibliogr. 10 poz.
Referat wygłoszony na: VIII International Conference on Stereology and Image Analysis in Materials Science. STERMAT 2008, Zakopane, Poland, 2-6 September 2008

nadstop na bazie niklu ; łopatka turbiny ; silnik lotniczy

nickel-base superalloy ; turbine blade ; aircraft engine

21/22
Nr opisu: 0000063897
Kształtowanie struktury oraz właściwości powłok ochronnych na wybranych stopach stosowanych w lotnicznych silnikach turbinowych. Politechnika Śląska. Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii.
[Aut.]: Lucjan Swadźba.
Katowice : [b.w.], 2007, 199 s.

silnik lotniczy ; silnik turbinowy ; łopatka turbiny ; powłoka ochronna ; powłoka dyfuzyjna ; powłoka aluminidkowa ; powłokowa bariera cieplna ; degradacja powłoki ; odporność na korozję ; odporność na erozję

aircraft engine ; turbine engine ; turbine blade ; protective coating ; diffusion coating ; aluminide coating ; thermal barrier coating ; degradation of coating ; corrosion resistance ; erosion resistance

22/22
Nr opisu: 0000036409   
Zastosowanie nowych procedur ilościowej oceny struktury w badaniach odlewanych precyzyjnie łopatek z nadstopu nilku MAR M247. Rozprawa doktorska.
[Aut.]: Agnieszka Szczotok.
Katowice, 2007, 181 k., bibliogr. 239 poz.
Politechnika Śląska. Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii. Promotor: prof. dr hab. inż. Jan Cwajna

silnik lotniczy ; turbina gazowa ; łopatka turbiny ; nadstop niklu ; struktura stopu ; ocena ilościowa ; materiał ogniotrwały

aircraft engine ; gas turbine ; turbine blade ; nickel superalloy ; structure of alloy ; quantitative evaluation ; refractory material

stosując format:
Nowe wyszukiwanie