Wynik wyszukiwania
Zapytanie: SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Liczba odnalezionych rekordów: 14



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Przesłanie wyników do modułu analizy | excel | Nowe wyszukiwanie
1/14
Nr opisu: 0000131458
Kompetencje, role i zadania nauczyciela szkoły podstawowej ogólnodostępnej w odniesieniu do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
[Aut.]: Beata Pituła, Anna Waligóra.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne. Monografia zbiorowa. Pod red. Beaty Pituły, Jerzego Wolnego. Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019, s. 63-82 (Nowe w Glottodydaktyce ; Studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3). Punktacja MNiSW 20.000

2/14
Nr opisu: 0000133364
Piecza zastępcza - identyfikacja specjalnych potrzeb edukacyjnych.
[Aut.]: Anna Suchon.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne. Monografia zbiorowa. Pod red. Beaty Pituły, Jerzego Wolnego. Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019, s. 235-253, bibliogr. (Nowe w Glottodydaktyce ; Studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3). Punktacja MNiSW 20.000

rodzina ; opieka zastępcza ; instytucje wspomagające funkcjonowanie rodziny

family ; foster care ; family support institutions

3/14
Nr opisu: 0000133365
Specjalne potrzeby edukacyjne. Wczesnoszkolne kształcenie myślenia komputacyjnego.
[Aut.]: Andrzej Mitas.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne. Monografia zbiorowa. Pod red. Beaty Pituły, Jerzego Wolnego. Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019, s. 45-62 (Nowe w Glottodydaktyce ; Studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3). Punktacja MNiSW 20.000

4/14
Nr opisu: 0000133362
Szkoła średnia ogólnodostępna polem walki dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
[Aut.]: Katarzyna Kamińska.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne. Monografia zbiorowa. Pod red. Beaty Pituły, Jerzego Wolnego. Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019, s. 221-233, bibliogr. 11 poz. (Nowe w Glottodydaktyce ; Studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3). Punktacja MNiSW 20.000

specjalne potrzeby edukacyjne ; szkoła średnia ; szkoła ogólnodostępna ; nauczyciel ; pedagog ; kształcenie specjalne

special educational needs ; high school ; mainstream school ; teacher ; educator ; special education

5/14
Nr opisu: 0000133361
The importance of pedagogical diagnosis in the context of the psychological conditions of decision-making. A theoretical recognition of selected areas.
[Aut.]: Barbara Grzyb, Monika Morgała.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne. Monografia zbiorowa. Pod red. Beaty Pituły, Jerzego Wolnego. Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019, s. 83-97, bibliogr. 18 poz. (Nowe w Glottodydaktyce ; Studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3). Punktacja MNiSW 20.000

diagnoza ; diagnoza pedagogiczna ; diagnoza psychologiczna ; terapia ; diagnostyka ; proces diagnostyczny

diagnosis ; pedagogical diagnosis ; psychological diagnosis ; therapy ; diagnostics ; diagnostic process

6/14
Nr opisu: 0000131461
Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej. Analiza przypadku.
[Aut.]: Jerzy Wolny.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne. Monografia zbiorowa. Pod red. Beaty Pituły, Jerzego Wolnego. Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019, s. 143-172 (Nowe w Glottodydaktyce ; Studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3). Punktacja MNiSW 20.000

7/14
Nr opisu: 0000112093   
Człowiek niepełnosprawny - wybrane aspekty funkcjonowania w przestrzeni społecznej.
[Aut.]: Agnieszka* Kwitok.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Wspomaganie rozwoju - wielość obszarów, wspólnota celów. Praca zbiorowa. Pod red. Barbary Grzyb, Gabrieli Kowalskiej. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2016, s. 37-52, bibliogr. 29 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 641)

osoba niepełnosprawna ; przestrzeń społeczna ; postawa społeczna ; samoocena

disabled person ; social space ; social attitude ; self-evaluation

8/14
Nr opisu: 0000112102   
Google trends jako narzędzie badawcze w dziedzinie edukacji specjalnej.
[Aut.]: Paweł Wawrzała.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Wspomaganie rozwoju - wielość obszarów, wspólnota celów. Praca zbiorowa. Pod red. Barbary Grzyb, Gabrieli Kowalskiej. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2016, s. 113-128, bibliogr. 7 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 641)

Google Trends ; narzędzia badawcze ; edukacja specjalna

Google Trends ; research tools ; special education

9/14
Nr opisu: 0000112110   
Latarka dla niewidomych sposobem na bezpieczną orientację przestrzenną i aktywizację osób niewidomych i słabo widzących.
[Aut.]: Barbara Grzyb, L. Szyszka, J. Połeć, J. Jurszewski.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Wspomaganie rozwoju - wielość obszarów, wspólnota celów. Praca zbiorowa. Pod red. Barbary Grzyb, Gabrieli Kowalskiej. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2016, s. 183-192, bibliogr. 9 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 641)

latarka dla niewidomych ; osoba niepełnosprawna wzrokowo ; aktywizacja osób niepełnosprawnych

torch for the blind ; visually impaired people ; activation of disabled persons

10/14
Nr opisu: 0000112112   
Nauczyciel i rodzic wobec trudności wychowawczych dziecka w edukacji wczesnoszkolnej.
[Aut.]: Danuta* Ulewicz-Adamczyk.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Wspomaganie rozwoju - wielość obszarów, wspólnota celów. Praca zbiorowa. Pod red. Barbary Grzyb, Gabrieli Kowalskiej. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2016, s.289-304, bibliogr. 18 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 641)

edukacja wczesnoszkolna ; wychowanie ; wychowawca

early school education ; upbringing ; educator

11/14
Nr opisu: 0000112105   
Organizacja systemu diagnozowania i klasyfikowania do uczestnictwa w różnych formach aktywizacji społecznej i zawodowej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie okręgu ENZ w Niemczech.
[Aut.]: Jerzy Wolny.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Wspomaganie rozwoju - wielość obszarów, wspólnota celów. Praca zbiorowa. Pod red. Barbary Grzyb, Gabrieli Kowalskiej. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2016, s. 141-154, bibliogr. 7 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 641)

aktywizacja osób niepełnosprawnych ; osoba niepełnosprawna ; aktywizacja zawodowa ; Niemcy

activation of disabled persons ; disabled person ; vocational activity ; Germany

12/14
Nr opisu: 0000112111   
Pedagodzy specjalni a zmiany w systemie edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Od segregacji do włączenia?.
[Aut.]: Dariusz* Dziuba.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Wspomaganie rozwoju - wielość obszarów, wspólnota celów. Praca zbiorowa. Pod red. Barbary Grzyb, Gabrieli Kowalskiej. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2016, s. 251-260, bibliogr. 19 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 641)

pedagog specjalny ; system edukacji ; potrzeby edukacyjne

special education teacher ; educational system ; educational needs

13/14
Nr opisu: 0000129668   
Rola współpracy podmiotów zaangażowanych w pracę z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na zerowym poziomie edukacyjnym.
[Aut.]: Monika Morgała.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Wspomaganie rozwoju - wielość obszarów, wspólnota celów. Praca zbiorowa. Pod red. Barbary Grzyb, Gabrieli Kowalskiej. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2016, s. 225-235, bibliogr. 9 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 641)

dziecko ; wychowanie ; dom ; przedszkole ; współpraca ; edukacja wczesnoszkolna

child ; upbringing ; home ; preschool ; cooperation ; early school education

14/14
Nr opisu: 0000112103   
Teoria dialogu z rodzicami dziecka niepełnosprawnego w kontekście etapów przystosowawczych do "szczególnego" rodzicielstwa.
[Aut.]: Barbara Grzyb, Gabriela* Kowalska.
W: Specjalne potrzeby edukacyjne. Wspomaganie rozwoju - wielość obszarów, wspólnota celów. Praca zbiorowa. Pod red. Barbary Grzyb, Gabrieli Kowalskiej. Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2016, s. 129-139, bibliogr. 7 poz. (Monografia ; [Politechnika Śląska] nr 641)

dziecko niepełnosprawne ; rodzina ; wychowanie

disabled child ; family ; upbringing

stosując format:
Nowe wyszukiwanie