Wynik wyszukiwania
Zapytanie: FLANCZEWSKA MARIA
Liczba odnalezionych rekordów: 21



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Przesłanie wyników do modułu analizy | excel | Nowe wyszukiwanie
1/21
Nr opisu: 0000114281
Współczesne problemy zawodu nauczyciela edukacji integracyjnej - indagacje porównawcze wybranych obszarów.
[Aut.]: Barbara Grzyb, Maria Flanczewska-Wolny.
W: Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością w procesach diagnozy, edukacji i rehabilitacji. Praca zbiorowa. T. 1. Pod red. Barbara Grzyb i Sabiny Pawlik. Ruzomberok : VERBUM - vydavatel'stvo Katolickej univerzity v Ruzomberku, 2016, s. 17-31, bibliogr. 17 poz. (Specjalne Potrzeby Edukacyjne ; T. 1./23)

nauczyciel ; edukacja integracyjna ; kształcenie ; uczeń niepełnosprawny

teacher ; integrational education ; education ; disabled pupil

2/21
Nr opisu: 0000098053      
Budowanie przestrzeni dla rozwoju i samodzielności jako wiodący komponent warsztatu metodycznego w pracy z dorosłymi osobami z glębszą niepełnosprawnością intelektualną.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny.
W: Projekt Zrobimy to sami.... W drodze do samostanowienia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Red.: Joanna Kruk-Lasocka, Maria Flanczewska-Wolny, Dariusz Dziuba, Jerzy Wolny. Katowice : Wydaw. STAPIS, 2013, s. 48-53, bibliogr. 8 poz.

niepełnosprawność umysłowa ; samodzielność ; rehabilitacja ; edukacja

mental disability ; independence ; rehabilitation ; education

3/21
Nr opisu: 0000098061   
Projekt Zrobimy to sami.... W drodze do samostanowienia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Red.: Joanna Kruk-Lasocka, Maria Flanczewska-Wolny, Dariusz Dziuba, Jerzy Wolny.
Katowice : Wydaw. STAPIS, 2013, 247 s.

niepełnosprawność umysłowa ; aktywizacja zawodowa ; samostanowienie

mental disability ; professional activation ; self-determination

4/21
Nr opisu: 0000098060      
Propozycje rozwiązań metodycznych w pracy z dorosłymi osobami z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - przykładowe scenariusze zajęć rozwijających kompetencje społeczne i zawodowe.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny.
W: Projekt Zrobimy to sami.... W drodze do samostanowienia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Red.: Joanna Kruk-Lasocka, Maria Flanczewska-Wolny, Dariusz Dziuba, Jerzy Wolny. Katowice : Wydaw. STAPIS, 2013, s. 104-179

integracja społeczno-psychologiczna ; scenariusz szkolenia ; organizacja społeczna ; zakład rehabilitacjii zawodowej

psychological and social integration ; training scenario ; social organization ; vocational rehabilitation facility

5/21
Nr opisu: 0000098549      
Poradnik metodyczny do nauczania języka angielskiego i przedsiębiorczości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny, Jacek Pradela, Paweł Wawrzała, Jerzy Wolny.
Oświęcim : Multi Media Partner, 2012, 43 s., bibliogr. 9 poz. + CD-ROM

język angielski ; przedsiębiorczość ; nauczanie ; edukacja ; osoba niepełnosprawna

English ; entrepreneurship ; teaching ; education ; disabled person

6/21
Nr opisu: 0000097000
Aniela Korzon i Katarzyna Plutecka. Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny.
W: Wychowanie - mądrość - kultura. Problemy współczesnego wychowania w perspektywie sokratejskiej = Education - wisdom - culture. Problems of contemporary education from the socratic perspective. Pod red. Bogusławy Jodłowskiej i Marii Flanczewskiej-Wolny. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2011, s. 269-271, bibliogr. 3 poz. (Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach ; Integracja - Nauczyciel - Wychowanie ; t. 4)

pedagog specjalny ; osoby niesłyszące ; edukacja

special education teacher ; hearing-impaired persons ; education

7/21
Nr opisu: 0000096995
Słowo wstępne.
[Aut.]: B. Jodłowska, Maria Flanczewska-Wolny.
W: Wychowanie - mądrość - kultura. Problemy współczesnego wychowania w perspektywie sokratejskiej = Education - wisdom - culture. Problems of contemporary education from the socratic perspective. Pod red. Bogusławy Jodłowskiej i Marii Flanczewskiej-Wolny. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2011, s. 11-14 (Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach ; Integracja - Nauczyciel - Wychowanie ; t. 4)

pedagogika ; wychowanie ; kultura

education ; upbringing ; culture

8/21
Nr opisu: 0000097001
Wychowanie - mądrość - kultura. Problemy współczesnego wychowania w perspektywie sokratejskiej = Education - wisdom - culture. Problems of contemporary education from the socratic perspective. Pod red. Bogusławy Jodłowskiej i Marii Flanczewskiej-Wolny.
Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2011

pedagogika ; kultura ; osoba niepełnosprawna ; wychowanie

education ; culture ; disabled person ; upbringing

9/21
Nr opisu: 0000098742
Lokalne inicjatywy społeczne i ich rola w budowaniu przestrzeni dla uczestnictwa w kulturze osób z upośledzeniem umysłowym.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny, Anna Suchon.
W: Specialne vzdelavacie potreby = Specjalne potrzeby edukacyjne. T. 2, Vybrane aspekty fungovania osob zo zdravotnym postihnutim = Wybrane aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością. Praca zbiorowa. Pod red. Adama Stankowskiego. Katolicka univerzita v Ruzomberku. Pedagogicka fakulta. Ruzomberok : Katolicka univerzita v Ruzomberku. Pedagogicka faculta, 2009, s. 203-207, bibliogr. 4 poz.

działania kulturalne ; społeczność lokalna ; aktywizacja osób niepełnosprawnych ; Śląski Nieprzetarty Szlak

cultural activities ; local community ; activation of disabled persons ; Śląski Nieprzetarty Szlak

10/21
Nr opisu: 0000097032
Rodzina zastępcza dziecka niepełnosprawnego - życie "z" i "obok".
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny, Anna Suchon.
W: Osoba z niepełnosprawnością : opieka, terapia, wsparcie. Red. Ditta Baczała, Jacek J. Błeszyński, Marzenna Zaorska. Toruń : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2009, s. 349-354

11/21
Nr opisu: 0000096985
15 lat Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach - osiągnięcia i perspektywy.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny.
W: Kompetencje pedagoga w kontekście teorii i praktyki edukacji specjalnej. Pod red. Piotra Majewicza i Adama Mikruta. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2008, s. 11-14, bibliogr. 2 poz. (Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach ; Integracja - Nauczyciel - Wychowanie ; t. 3)

Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach ; kształcenie nauczycieli ; edukacja pedagogiczna

Teacher Training College in Gliwice ; teacher training ; education teaching

12/21
Nr opisu: 0000098738
Modele budowania autonomicznego życia osób z upośledzeniem umysłowym na przykładzie wybranych doświadczeń polskich i niemieckich.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny, Jerzy Wolny.
W: Socjopedagogiczne aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Red. Teresa Żółkowska, Marcin Wlazło. Uniwersytet Szczeciński. Zakład Pedagogiki Specjalnej. Szczecin : Zapol, 2008, s. 405-411, bibliogr. 4 poz. (Pedagogika Specjalna - Koncepcje i Rzeczywistość ; t. 3 1897-1857)

niepełnosprawność umysłowa ; samodzielność ; podejmowanie decyzji

mental disability ; independence ; decision making

13/21
Nr opisu: 0000096992
Jakość życia w niepełnosprawności - mity a rzeczytwistość. Pod red. Marii Flanczewskiej-Wolny.
Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007

osoba niepełnosprawna ; niepełnosprawność ; pedagogika ; wychowanie

disabled person ; disability ; education ; upbringing

14/21
Nr opisu: 0000098731
Problemy społecznego odbioru osób z upośledzeniem umysłowym.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny.
W: Kontakty z ludźmi "Innymi" jako problem wychowania, opieki i resocjalizacji. Wyd. 2 popr.. Red. Bogumiła Kosek-Nita i Danuta Raś. Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2007, s. 118-124, bibliogr. 13 poz. (Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 88 1644-0552)

osoba niepełnosprawna ; niepełnosprawność umysłowa ; społeczeństwo ; samodzielność ; akceptacja społeczna

disabled person ; mental disability ; society ; independence ; social acceptance

15/21
Nr opisu: 0000098743
Metoda projektu w rozwijaniu aktywności upośledzonych umysłowo na przykładzie doświadczeń w realizacji programu Socrates-Comenius.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny, Jerzy Wolny.
W: Pedagogika specjalna - aktualne osiągnięcia i wyzwania. Red. Teresa Żółkowska. Uniwersytet Szczeciński. Wydział Humanistyczny. Zakład Pedagogiki Specjalnej. Szczecin : Oficyna IN PLUS, 2005, s. 337-341, bibliogr. 6 poz.

Program Socrates-Commenius ; aktywizacja osób niepełnosprawnych ; niepełnosprawność umysłowa

Socrates-Commenius Programme ; activation of disabled persons ; mental disability

16/21
Nr opisu: 0000096984   
Pedagog specjalny dziś - kilka uwag o kompetencjach.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny.
W: Idea integracji a wychowanie. Ku pedagogice integralnej. Pod red. Bogusławy Jodłowskiej. Gliwice : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2004, s. 153-159, bibliogr. 8 poz. (Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach ; Integracja - Nauczyciel - Wychowanie ; t. 1)

pedagog specjalny ; kompetencje ; edukacja pedagogiczna

special education teacher ; competence ; education teaching

17/21
Nr opisu: 0000096975
Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach - doświadczenia i plany rozwojowe w dziesiątym roku istnienia.
[Aut.]: J. Wyczesany, Maria Flanczewska.
W: Dziecko w kręgu wychowania. Red. Bogusława Jodłowska. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2002, s. 269-272

Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach ; kształcenie nauczycieli ; edukacja pedagogiczna

Teacher Training College in Gliwice ; teacher training ; education teaching

18/21
Nr opisu: 0000098616   
Wychowanie do integracji jako zadanie w procesie kształcenia nauczycieli i uczniów.
[Aut.]: Maria Flanczewska.
W: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie i szkole. Red. Elżbieta M. Minczakiewicz. Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach. Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2002, s. 31-36, bibliogr. 8 poz.

edukacja integracyjna ; wychowanie ; komunikacja

inclusion education ; upbringing ; communication

19/21
Nr opisu: 0000098730
Problemy społecznego odbioru osób z upośledzeniem umysłowym.
[Aut.]: Maria Flanczewska.
W: Kontakty z ludźmi "Innymi" jako problem wychowania, opieki i resocjalizacji. Pod red. Bogumiły Kosek-Nity i Danuty Raś. Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2000, s. 116-122, bibliogr. 11 poz. (Skrypty Uniwersytetu Ślaskiego ; nr 566 0239-6432)

osoba niepełnosprawna ; niepełnosprawność umysłowa ; społeczeństwo ; samodzielność ; akceptacja społeczna

disabled person ; mental disability ; society ; independence ; social acceptance

20/21
Nr opisu: 0000097033
Prawne podstawy kształcenia specjalnego w ustawodawstwie polskim.
[Aut.]: A. Nowak, Maria Flanczewska-Wolny.
W: Interdyscyplinarność w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej. Red. Maria Chodkowska. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, 1999, s. 115-122

21/21
Nr opisu: 0000097036   
Tendencje zmian w pedagogice specjalnej.
[Aut.]: Maria Flanczewska-Wolny.
W: Resocjalizacja, diagnoza, wychowanie. Red. Bogumiła Kosek-Nita, Danuta Raś. Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 1999, s. 52-60, bibliogr. 13 poz. (Skrypty Uniwersytetu Ślaskiego ; 0239-6432)

stosując format:
Nowe wyszukiwanie